Fiat Ducato to bliźniaczo podobny model Citroena Jumper i Peugeota Boxer. Fiat Ducato oferuje wiele opcji pod względem karoserii, rozstawu osi jak również przestrzeni załadunkowej. Na chwilę obecną ta marka samochodów jest bardzo popularna wśród małych i średnich przedsiębiorców od ponad 35 lat. Generalnie największym problemem tego samochodu może być skrzynia biegów.
Fiat Ducato III generacji na rynku motoryzacyjnym zadebiutował 7 lat temu, a swoim designem nadal przykuwa uwagę wielu miłośników motoryzacji. Choć linia nadwozia nie jest kontrowersyjna, to w dalszym ciągu można zaliczyć ją do niebanalnych. Ducato III cechuje masywny przód, który jest delikatnie pochylony. Można nawet pokusić się o stwierdzenie, że burzy ogół standardowych samochodów dostawczych. Niewątpliwie uwagę również przykuwa zderzak, który zajmuje około 30% całego przodu, natomiast bok i tył auta jest standardowy jak dla tego typu samochodów. Oczywiście, auto nie musi się każdemu podobać, przecież jego głównym celem jest zarabianie na siebie.
Wady i zalety Fiata Ducato na tle jego skrzyni biegów
Jak każdy samochód tak i Fiat Ducato III ma swoje wady i zalety. Na co szczególnie zwrócić uwagę przy zakupie samochodu tej marki? Nie ma co ukrywać Fiat jest liderem na polskim rynku motoryzacyjnym, ale i w tym samochodzie dopuścił się do kilku wad. Pierwszą wadą Ducato III jest twarde zawieszenie. Wybierając model samochodu dla siebie powinniśmy również zwrócić uwagę na wysokość samochodu, im auto będzie wyższe tym większe opory podczas jazdy będzie ono stawiało. Do głównych wad trafia również skrzynia biegów, która z przyczyn oczywistych nie wytrzymuje mocy samochodu. Wówczas najczęściej urywają się zęby na kole. Nawet sam producent gwarantuje sprawność skrzyni biegów tylko przez 100 tysięcy kilometrów, a w rzeczywistości powinna ona wytrzymać o wiele więcej. Kolejnym słabym punktem tego samochodu są hamulce.
W Ducato III montowane są małe tarcze, które absolutnie nie sprawdzają się w samochodzie o takich gabarytach. Doświadczony kierowca z pewnością przyzna rację, że zawieszenie nadaje się tylko i wyłącznie na niemieckie autostrady. Zawsze jest coś do zrobienia w zawieszeniu. Warto również do wad zaliczyć urywające się tylne drzwi, producent zastrzega jednak, że mają do tego prawo przy nieprawidłowym użytkowaniu.
Plusami tego samochodu jest niewątpliwie bardzo dobry silnik, niskie zużycie paliwa, dobre wyciszenie kabiny, spora ilość schowków, wyposażenie na dobrym poziomie. Skrzynie biegów do Fiata Ducato naprawiamy kompleksowo! Skrzynia tego auta jest skrzynią bardzo często do nas zgłaszaną – posiadamy więc duże doświadczenie w naprawie skrzyni biegów Ducato.