Jaki jest sens wykonania remontu skrzyni biegów? Czy nie łatwiej byłoby zamontować nową skrzynie biegów? Wiele tych oraz podobnych pytań zadają sobie zdesperowani kierowcy, których przerażają wysokie ceny nowych skrzyń biegów, które oscylują w kwocie od 15 do 40 tyś.
Z kolei naprawa z użyciem części zamiennych też wiążę się z wysokimi kosztami. Jeszcze nie tak dawno najlepiej sprawdzało się zamontowanie w miejsce popsutej skrzyni skrzynię używaną. Takie rozwiązanie było korzystne z uwagi na niską ceną. Jednakże coraz trudniej na rynku o odpowiednią używaną skrzynie biegów, która posłuży nam w 100% dobrze. Jakkolwiek serwis SuperSkrzynie.pl posiada na stanie w magazynach w Poznaniu wyłącznie najlepsze i wyselekcjonowane skrzynie biegów.
Remont skrzyni biegów a kolejne awarie
Remontowane skrzynie biegów często kupujemy w ciemno, nie zdając sobie sprawy, że tak naprawdę używana skrzynia często jest już popsuta i jej żywotność również dobiega końca. Najczęściej awarie skrzyń biegów są wynikiem błędów konstrukcyjnych oraz wad wykonanych, możemy być, zatem pewni, że kupując u szemranych sprzedawców używaną skrzynie biegów, skrzynia ta popsuję się, zatem w ten sam sposób, co nasza poprzednia.
Nie będziemy musieli na to zbyt długo czekać. Warto zwrócić uwagę na to, że możemy po prostu dobrać do naszego auta nieodpowiednią skrzynie biegów, poddaną wcześniej remontowi w kiepskiej jakości warsztacie samochodowym. Remontowana skrzynia, może okazać się, że nie będzie chciała współpracować z elektroniką lub innymi częściami w aucie.
Zakres prac remontowych skrzyni biegów
Remont skrzyni biegów to złożony proces, wymagający szczegółowej wymiany zużytych części. Zadanie to nie jest błahe – wymaga dokładności i wiedzy technicznej. Do elementów, które często wymagają wymiany, zaliczają się synchronizatory, uszczelki, koła zębate, głowice oraz łożyska. Tylko użycie fabrycznie nowych części gwarantuje skuteczność całego przedsięwzięcia.
Regulacja to ważny aspekt to precyzyjna regulacja mechanizmu. Chodzi tu o dokładne ustawienie luzów i naciąg łożysk. Jest to krok niezbędny, ponieważ jego zaniedbanie może zniweczyć cały trud włożony w remont.
Procedura remontu skrzyni biegów
- Diagnostyka i demontaż: Remont skrzyni biegów, niezależnie od jej typu – manualnego czy automatycznego – rozpoczyna się od dokładnej diagnostyki problemu. Następnie, skrzynia biegów musi zostać wyjęta z pojazdu i rozłożona, aby możliwe było ocenienie stopnia zużycia poszczególnych elementów i ich wymiana.
- Montaż i zakończenie procesu: Po zakończeniu wymiany uszkodzonych części, należy złożyć skrzynię biegów i zamontować ją z powrotem w samochodzie. Kolejnym krokiem jest zalanie jej odpowiednim olejem.
Problem zróżnicowania części podczas remontu skrzyni biegów
Ponieważ coraz częściej producenci, którzy mimo tego, iż stosują te same modele skrzyń, to niektóre przekładnie różnią się częściami m.in. przełożeniem biegów, konstrukcją mechanizmu różnicowego, mocowaniem rozrusznika czy też czujnikami oraz kształtem wieloklinu. Biorąc pod uwagę powyższe zagrożenia wynikające z wymiany uszkodzonej skrzyni biegów na nową – często lepiej jest więc wykonać remont oryginalnej przekładni skrzyń biegów, mimo tego, iż może wiązać się to z większymi kosztami.
Remont skrzyni biegów to zadanie skomplikowane, wymagające specjalistycznej wiedzy i narzędzi. Dla osób bez odpowiedniego przygotowania, taka operacja może być wyzwaniem przekraczającym ich umiejętności. W takich sytuacjach zdecydowanie polecam skorzystanie z usług profesjonalnego warsztatu.