Wadliwe Skrzynie Biegów Opel Astra Opel Corsa Alfa Romeo 159
Jedne z częściej do nas zgłaszanych skrzyń to skrzynie biegów M32 oraz M20, które są montowane m.in. w samochodach takich jak: Opel Astra, Opel Corsa, jak i również w Oplu Insignia czy Zafira, także w Fiatach Bravo, Croma oraz Alfie Romeo 159 i Mito.
Wadliwe koła 5 oraz 6 biegu, niesprawne łożyska, piasty przesuwne oraz uszkodzenia tylnej obudowy – oto najczęstsze problemy spotykane w skrzyniach M32. Choć posiadają innowacyjną strukturę wciąż najbardziej rozpoznawalne są przez swoje liczne nieprawidłowości.
Awaryjność obudowy tylnej Skrzyni Biegów Opel M32/M20
Większość problemów skrzyń biegów M32 oraz M20 wynika z licznych mankamentów tylnej obudowy. Najczęściej dotyczą one obszaru, gdzie znajduje się łożysko, które podpiera wałek atakujący. Obudowa pęka lub jest rozbita zazwyczaj z powodu przekręcenia się bieżni łożyska w gnieździe.
Niestety nie da się zespawać lub połączyć tak wybrakowanej obudowy, dlatego też należy zastąpić ją nową. Łożysko znajduje się w ściśle sprecyzowanym położeniu, może dojść do zakłócenia precyzji instalacji łożyska jeśli poddamy je obróbce cieplnej, co stanie się przyczyną licznych deformacji. Tutaj nawet minimalne przemieszczenia mogą wywołać brak osiowości pracy wałka, co prowadzi jedynie do destrukcji reszty skrzyni biegów.
Jeżeli decydujemy się na zakup używanej obudowy musimy być w pełni przekonani o jej dobrej formie, dlatego warto decydować się na części wiadomego pochodzenia, najlepiej od zaufanych nam osób. Taka obudowa musi przede wszystkim mieć sprawne gniazda do osadzania łożysk. Nie powinno się zestawiać nieużywanego łożyska z wysłużoną bieżnią, dlatego każdorazowo musimy zastąpić starą bieżnię zupełnie nową.