Skrzynie biegów BMW – jedne z najlepszych

Znaczek BMW rozpoznaje niemal każdy człowiek na świecie. Przez lata auta z Bawarii stały się synonimem luksusu i dobrego smaku. Niestety, utarło się także przekonanie, według którego niemiecka marka produkuje dość awaryjne pojazdy. Na pewno zastrzeżeń nie można mieć do przekładni. Skrzynie biegów BMW należą do najnowocześniejszych i najlepszych na światowym rynku.
Do podstawowych i najbardziej popularnych skrzyń biegów BMW zaliczamy:
- DKG
- DCT
- 6L45 Hydra-Matic
Skrzynia DKG
Skrzynie biegów BMW nie ograniczają się do jednego czy dwóch typów. Najważniejszym pozostaje jednak chyba ta o nazwie DKG. BMW słynie z mocnych silników, których moc pozwala zadowalać nawet największego malkontenta. Przy przekładni oznaczonej sygnaturą DKG, osiągi tych napędów jeszcze bardziej rosną, a jazda tak mocnym autem staje się niewytłumaczalną przyjemnością. Połączenie podwójnego sprzęgła i 7-biegowej skrzyni biegów pozwala na osiąganie prędkości, o jakich wielu innych producentów może tylko pomarzyć. Innowacyjny jest też system zmiany biegów. Dostępne są dwie możliwości. Klasyczny - lewarek i nieco mniej rozpowszechniony - łopatka za kierownicą (jak w przypadku bolidów F1).
Skrzynia DCT
Kolejna dwusprzęgłowa skrzynia biegów od BMW. Tym razem stosowana w autach z automatyczną przekładnią. Największą zaletą jest płynna i szybka zmiana stopni. Ci, którzy cenią sobie oszczędności, z pewnością ucieszą się z wiadomości, że przy tworzeniu tego rozwiązania wzięto pod uwagę również tzw. straty pasożytnicze. Skrzynie biegów BMW DCT pozwalają na ograniczenie dodatkowego zużycia paliwa. Jedno sprzęgło skrzyni DCT odpowiada za biegi nieparzyste i wsteczny, a drugie - parzyste. Dzięki innowacyjnej technologii przenoszenie działania ze sprzęgła na sprzęgło, odbywa się bez utraty mocy.
Skrzynia 6L45 Hydra-Matic
Sześć biegów sterowanych wyłącznie elektronicznie, przy napędach na tył lub wszystkie koła i tylko dla samochodów BMW - to najważniejsze fakty o tej skrzyni biegów BMW. Modułowa konstrukcja pozwala na wykorzystanie przekładni w różnych modelach i silnikach. Innowacyjna technologia pozwoliła na zaoszczędzenie konsumpcji paliwa przy zachowaniu charakterystyczne dla Bawarczyków przyspieszenia.